Zand

Nieuwe misdaadroman - verschijnt in april 2020
Reddingswerkers hebben Mats jaren geleden uit een gletsjer bevrijd, maar zelf herinnert hij zich daar niets van. Samen met zijn psycholoog slaagt hij er moeizaam in een nieuw leven op te bouwen. De zoektocht naar zijn verleden leidt hem naar Sarah, de vrouw die vaak opduikt in zijn verwarde dromen. Als hij op het eiland Schiermonnikoog erg dicht bij haar in de buurt komt, worden de omstandigheden van de val in het ijs stilaan duidelijk. Is Sarah wel de vrouw die hij zich herinnert?

‘Kan ik soms iets voor je doen?’ Ik doe mijn best om niet vriendelijk te klinken. Als hij nu niet weggaat, ga ik zelf lopen zonder nog iets te zeggen.
‘Neen, dat niet,’ zegt hij nogal binnensmonds. Dat Nederlands van die Friezen klinkt altijd net weer een beetje anders.
‘Nou dan …’
Laat me dan in godsnaam met rust, bedenk ik er in stilte bij terwijl ik hem onverstoord blijf aankijken. Hij kijkt van me weg terwijl hij de juiste woorden zoekt.
‘Ik … ik zal het me vast alleen maar inbeelden, maar ik denk dat wij elkaar kennen …’

Zand is het zelfstandig leesbare vervolg op mijn misdaadroman IJs (2016). De roman speelt zich af op Schiermonnikoog, het eiland waar IJs eindigde.
Het boek telt 228 pagina's en verscheen bij uitgeverij LetterRijn.


Je kan het boek bestellen bij de uitgeverij (hier) en bij alle (online) boekhandels (bijvoorbeeld deze).

Lees meer:
- Het boek bestellen, het boek signeren?
- Er zit muziek in Zand: de soundtrack van Zand
- Er moet nog Zand zijn: recensies en besprekingen van het boek

- Op zoek naar IJs 


Populaire posts van deze blog

Duistere misdaadtrilogie

In zes scènes op weekend

Recensies van 'Rots'